lördag 19 september 2009

Senaste veckan...

Nu har jag ju halkat efter i bloggandet igen, fast jag inte skulle göra det.
Men en liten summering av veckan som har gått kan jag iallafall bjuda på.

I måndags gigade jag på Standup istället för bio på Boulevardteatern. Det var enligt mig mitt bästa gig hittills, det kändes väldigt avslappnat och bra. Lite synd bara att jag drog över tiden. Hade fått fem minuter och nån sa att jag körde åtta. Özz blev väl lite störd över det men det var tyvärr oxå mer erfarna och etablerade komiker som drog över sin tid betydligt mer. Men jag tänker verkligen inte haka upp mig på det. det är jag och endast jag som kan ansvara över att jag respekterar den scentid jag får och kan inte påverka vad andra gör. Visserligen, om nån tycker att det var respektlöst av mig, vill jag endast försvara mig med att säga att det beror på orutin, men att det inte skall upprepas.

Sedan, i tisdags var det Ego och Komikaze, där jag körde knappa tio minuter och kände att flytet från dagen innan satt kvar. En väldigt hög komikernivå, med bl.a Emma Wessleus, Behrad Rouzbeh, Fredrik Andersson och David Druid som MC, gjorde att jag kände mig väldigt lätt på fötterna och igen ganska rapp i munnen.

I onsdags var jag som vanligt tillbaka på Ego och vi körde en till Komikaze-kväll. Som min kollega Mike Räsänen har skrivit på www.komikaze, skulle jag vilja sammanfatta sammanfatta kvällen med hans ord. "
Det var en tuff kväll på Ego med en utspridd publik som inte riktigt ville tända till."

Redan med en MC som Eric Löfmark, borde det ha varit s.k öppet mål från början, men så blev icke fallet. Andra som kämpade hårt och gjorde ett bra jobb, trots publikmotståndet var bl.a Maggan Hammar, Göran Asaad och Stephan Ahlgren

Men vi tar nya tag på tisdag då vi ska ge oss på ett rekordförsök. Tjejkväll men minst 25 kvinnliga komiker på scenen på en och samma kväll. Med en blandning av gamla rävhonor och nya talanger har vi bestämt oss för att detta rekord skall slås.

I torsdags blev jag mer eller mindre akut inringd för att vikariera för Johan Ranner som DJ på Tiny Comedy på Southside vid Zinkensdam. Fick oxå köra 7-8 minuter som första komiker.
Gick helt okej tycker jag, med tanke på att jag inte var mentalt förberedd på att köra denna dag. Men jag fick några goda ord efteråt av ingen mindre än Lasse Nilsen som avslutade kvällen.

Sedan igår (fredag) har jag varit hemma i Torsåker föra att fira att min mamma och pappa har gift sig, efter 21 år. Man får ju hoppas att dom inte ångrar sig nu och känner att dom har tagit ett förhastat beslut, hehe. Min bror Marcus har kommit hem från Luleå oxå. Mycket lugn och trevlig helg.

Nu är det dags att gå och göra nått annat.

Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar